Ondanks de sneeuw zijn we op de thuisbasis - Reisverslag uit Highlandville, Verenigde Staten van jodibo Koe - WaarBenJij.nu Ondanks de sneeuw zijn we op de thuisbasis - Reisverslag uit Highlandville, Verenigde Staten van jodibo Koe - WaarBenJij.nu

Ondanks de sneeuw zijn we op de thuisbasis

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg jodibo

14 Februari 2011 | Verenigde Staten, Highlandville

Als je foto's wilt bekijken dan even de link knippen en plakken, de link werkt niet meer direct, dit is een wijziging van mijnalbum.nl. Dit geldt voor alle foto links die genoemd worden in alle reisverslagen.
De link voor deze trip is : http://www.mijnalbum.nl/Album=OLHVSFSJ

Wil je verder teruglezen in de tijd dan is er nog een website, www.dekoe.waarbenjij.nu met de nodige foto en reisverslagen links van de reis zuid Amerika.

Ons nieuwe email adres is : dekoe@solcon.nl.

Dinsdag 1 februari 2011,
We willen eigenlijk verder richting New Orleans maar....... Het weer is ons niet gunstig gestemd. In New Orleans is er regen die morgen overgaat in ijzel. De kou van het noorden komt weer eens naar beneden en het gaat vriezen de komende dagen. Ik heb gelukkig telefonisch de reservering van de camping ( resort ) kunnen verplaatsen naar zaterdag, gelukkig maar want er was ook al betaald voor 2 nachten à 77 dollar per nacht. We hebben nog gekeken over we voor die prijs niet een hotel/motel konden boeken maar die zijn helemaal onbetaalbaar in die stad.
Dus het is de komende dagen gewoon het slechte weer uitzitten op deze "super" camping.

Woensdag 2 februari 2011,
Vanochtend de boel maar afkoppelen en boodschapjes doen. In de loop van de middag weer terug en maar weer de tv aan de computer en iPad. Zo komen we de dagen wel door.

Donderdag 3 februari 2011,
Het is koud, ongeveer hetzelfde als bij jullie, zo rond de 2 graden overdag, brrrr. Het kacheltje snorreld maar door gelukkig, in de middag begint het te regenen, het komt met bakken uit de hemel. Volgens het weerbericht is het in New Orleans een grote rotzooi ivm de ijzel. We zijn blij dat we hier rustig staan. We zijn ook aan het puzzelen hoe en wanneer we nu naar het noorden kunnen rijden. Volgens de voorspellingen op het internet moet het het weekend erna, dus het weekend van de 12e februari, mogelijk zijn. Dan zijn er een paar dagen voorspeld zonder sneeuw en iets betere temperaturen. Laten we het hopen want het wordt wel spannend langzamerhand. Maarja als we in Nixa Missouri zijn is het halverwege het probleem want we moeten in Chicago overstappen als we naat Nederland vliegen en daar ligt op het ogenblik een dikke meter sneeuw en het is ijzig koud. Gisteren zijn er 1800 vluchten gecanceld. Maar dat is het volgende probleem wat nog een eind weg is. De camping is intussen bijna helemaal volgestroomd met mensen die het weer willen afwachten, veel vanuit het zuiden die naar huis, in het noorden, willen en dan mensen die verder naar het zuiden willen en niet verder kunnen komen ivm het slechte weer hier langs de kust.

Vrijdag 4 februari 2011,
Nog 1 dagje hier, weinig nieuws, we houden het weer met spanning in de gaten.

Zaterdag 5 februari 2011,
Ja mensen we kunnen rijden. Het weer is redelijk, het zonnetje schijnt maar het is nog koud. We gaan richting de autobaan en dukken zo richting New Orleans. Aan deze weg is ook het welcom centre van Louisiana waar we de missende informatie en een plattegrond van New Orleans weg kunnen halen. In de loop van de middag rijden we het resort op, ziet er netjes uit maar de I 10, een van de oost naar west verbindingen in de USA loopt pal boven ons hoofd. Oeps. Maarja het is maar een 5 tot 6 minuten lopen naar het french quarter, de bezienswaardigheid hier en dat is natuurlijk super. Er zijn natuurlijk super douches en een zwembadje wat er erg uitnodigend uitziet ( helaas te koud ) en een hottub. Misschien dat we daar nog wel gebruik van maken. We sluiten electra en water aan en duiken de plattegrond in. Er zijn hier ook nog oude katholieke begraafplaatsen die de moeite waard moeten zijn om te bekijken en die liggen ook vlakbij dus..... Lopen maar. Het is apart, hele oude graven ( monumentjes ) en bijna nieuwe pal naast elkaar. Het lijkt een klein beetje op de begraafplaats waar Evita Perron ligt in Buenos Aires die we enkele jaren geleden bezocht hebben. Na deze wandeling lekker douchen en de wasmachine aan, alles lekker weer schoon. Boomer heeft het naar zijn zin hier, iedere wandeling komt die langs de hondendeur bij de receptie en mag die een snoepje halen, het betreft een altijd openstaand deurtje speciaal voor honden. Hij kan er geen genoeg van krijgen. Nog even onderuit en dan is het alweer bedtijd.

Zondag 6 februari 2011,
Na een zondag ontbijtje gaan we, nadat Boomer uitgebreid heeft gelopen en gesnoept, opweg. Langs het politie buro op en de weg over en we lopen het french quarter in. Mensen wat mooi en leuk, de huizen hebben bijna allemaal van de metalen bewerkte balkons, sommige hebben ondanks dat het "winter". Is plantenbakken eraan hangen. Veel winkels en restaurantjes hebben jaz muziek aan. Gewoon erg gezellig. We slingeren zo door de wijk richting de St louis kathedraal met het bijbehorende park. Ontzettend mooi en gezellig. Veel straat artiesten staan hier, de ene schilderd de andere maakt muziek en natuurlijk de nodige toeristen dingetjes. We lopen door het park en de weg over naar een verhoging waar je een prachtig uitzicht hebt over het geheel. Dan verder, de french market op, het gebouw is imposant maar verder zijn het de gebruikelijke toeristen dingen die je kunt kopen. We wilden eigenlijk daar een specialiteit van New Orleans eten, een speciale beignet met koffie maar de mensen staan rijen dik voor de ingang van het cafe dus laten we dat maar schieten. Maar de beignet lijkt een beetje op onze oliebol maar dan vierkant. Achter in de middag wilen we toch nog iets specifieks van New Orleans eten en we duiken een restaurant in en bestellen ieder een Po boy, ja wat zou dat nu weer zijn he. Het is niet zo moeilijk, een 1 foot ( 30 cm) lang stokbroodje ( eindelijk een lekker knapperige, dat kennen we hier in de USA niet ) belegt met, Johan een rosbief en ik jumbo garnalen. We laten hem doormidden snijden en we eten beiden van ieder een halve. Lekker lekker, beiden vinden we de rosbief het lekkerste, de garnalen heeft een pittige saus zodat je de garnalen niet meer proeft, maar zeer zeker niet onsmakelijk. Nu, we gaan Boomer maar eens uit zijn gevangenis halen, die zal wel blij zijn na zo'n lange dag in de camper.
Al met al een heerlijke dag, we hebben weer eens genoten. 's avonds nog weer eens een lekker uitgebreide douche en de voetjes omhoog. Het bedje in met de gebong gebong " muziek" van de snelweg boven ons hoofd.

Maandag 7 februari 2011,
We gaan weer, om 10 uur moeten diegene die niet nog een nacht blijven vertrokken zijn. Boven New Orleans ligt een heel groot meer waar we overheen gaan. Het stormd en op het moment dat we de lange brug oprijden verschijnen de borden met verboden voor campers ivm de wind. Wij zijn "domme" hollanders en rijden, we zien wel. We zijn blij als we aan de overkant zijn, 30 mile / 48 kilometer. Wat een gewiebel. We zien nog een supermarkt en doen nog wat boodschapjes. De komende dagen is het wachten op beter weer. We hebben een state park op het oog waar zelfs internet verbinding mogelijk is dus handig om de weer berichten in de gaten te houden. We nemen een luxe plek, met water en stroom.

Dinsdag 8 februari 2011,
Weersvooruitzichten en nog eens weersvooruitzichten, we bekijken ze van alle kanten. 3 websites en de tv. We staan hier nog wel een paar dagen, voor donderdag is er weer een koude golf op komst met de bijbehorende sneeuw. Zelfs hier in het zuiden zijn ze helemaal wild, misschien wel sneeuw hier, zij blij wij niet dus. Maar als de voorspellingen goed zijn gaat de temperatuur in het weekend omhoog en moet de laatste spurt, naar Nixa Missouri mogelijk worden. Laten we het hopen.

Woensdag 9 februari 2011,
Hetzelfde als gisteren, het ziet er nog goed uit voor het weekend.

Donderdag 10 februari 2011,
Het heeft flink geregend afgelopen nacht, helaas voor de mensen die hier wonen geen sneeuw !!! Maar wij blij. Als de weervoorspellingen inderdaad zo blijven gaan we morgen een paar honderd kilometer naar het noorden als we tenminste niet in de sneeuw terecht komen. We gaan richting Memphis. Wel zullen we de grote interstate ( autobaan ) nemen om niet in de problemen te komen. We hebben vanochten van Rene een paar foto's ontvangen van hun omgeving. Oeps een dikke meter sneeuw. Die zal zeker nog niet weg zijn als we aankomen maar de komende dagen wordt er geen sneeuw of koude golf voorspeld en zullen de wegen waarschijnlijk berijdbaar zijn.

Vrijdag 11 februari 2011,
We nemen de gok, we gaan rijden. Afgelopen nacht heeft het lekker gevroren, gelukkig hadden we de waterslang afgekoppeld. De buurtjes die ook weggaan hebben de slang bevroren en staan te mieren om het ijs eruit te krijgen. We gaan richting de interstate en rijden eerst een flink stuk. Voor een pauze gaan we eraf en rijden tegen de walmart aan waar ik meteen een paar boodschapjes doe. De wegen zijn schoon en het ziet er niet naar uit dat het hier gesneeuwd heeft. Na een dikke 200 kilometer gaan we richting een state park. Hier staan we lekker, in het zonnetje en een beetje uit de wind. Het is het Lake Lincoln state park in Mississippi. Morgen gaan we richting Arkansas en zullen dan zeer waarschijnlijk wel in de sneeuw tercht gaan komen.

Zaterdag 12 februari 2011,
We gaan rijden en zien wel hoever we kunnen komen ivm de sneeuw. Het is saai rijden op de interstate maar wel het beste. De sneeuw aan de kanten van de weg wordt steeds meer maar de wegen blijven schoon. Hier en daar rijden we door dikke plassen water van de gesmolten sneeuw. We schieten goed op en na een dikke 600 kilometer hoeden we het voor gezien. Ik duik de boeken in en kan niets vinden voor een overnachting dus besluiten we maar de walmart op te zoeken en op de parkeerplaats de nacht door te brengen. De gaskachel moet maar lekker draaien vannacht.

Zondag 13 februari 2011,
Nog een flinke ruk en zijn we in de omgeving van Rene en Mike waar we de camper kunnen neerzetten. We besluiten vandaag nog niet naar hun toe te gaan. Morgen, op maandag hebben ze een klant en we willen ze niet in de weg lopen. Ik heb wel een campinkje in de boeken staan voor 7,50 dpllar voor de nacht dus gaan we daar heen. Johan moet de 4x4 erin zetten om erop te komen en op zijn plaats te krijgen, een dik pak sneeuw ligt hier nog. Maar toch monder als verwacht. Afgelopen donderdag hebben ze hier nog 2 voet ( 60 cm) sneeuw gehad maar de temperatuur is dan ook formidabel hoog. Het is zo rond de 15 graden. Onvoorstelbaar. In de camper is het door de zon heerlijk, zo rond de 20 graden en hoeft in eerste instantie de kachel niet aan.

Maandag 14 februari 2011,
Valentijnsdag, hier groot gevierd. De sneeuw is vannacht nog blijven liggen maar vandaag zien we het onvoorstelbaar snel verdwijnen, hier en daar ligt nog wat en het is een blubber massa. De vorst zit nog wel in de grond en daarom zakt het water nog niet goed weg. Maar de komende dagen zal dat ook wel beter worden. We hebben even contact met Rene en spreken af dat we morgen rond het middag uur bij hun op de zaak zullen zijn. Kunnen we vragen of we met de camper bij hun huis kunnen komen de komende dagen om deze schoon te maken voor de stalling. Nu we zullen wel zien en horen.

Nu mensen dit is het voor zover, als we weer thuis zijn, we vliegen als alles goed gaat volgende week vrijdag naar Nederland en komen dan zaterdag aan, zal ik nog een berichtje op het internet zetten. We worden zoals gebruikelijk door onze zoon opgehaald van schiphol en kunnen we weer gaan wennen aan het Nederlandse.

De link voor deze trip is : http://www.mijnalbum.nl/Album=OLHVSFSJ

Ons nieuwe email adres is : dekoe@solcon.nl.

Dinsdag 1 februari 2011,

Woensdag 2 februari 2011,

Donderdag 3 februari 2011,

Vrijdag 4 februari 2011,
Nog 1 dagje hier, weinig nieuws, we houden het weer met spanning in de gaten.

Zaterdag 5 februari 2011,

Zondag 6 februari 2011,

Maandag 7 februari 2011,

Dinsdag 8 februari 2011,

Woensdag 9 februari 2011,
Hetzelfde als gisteren, het ziet er nog goed uit voor het weekend.

Donderdag 10 februari 2011,

Vrijdag 11 februari 2011,