weer op weg uit San Francisco - Reisverslag uit Casa Grande, Verenigde Staten van jodibo Koe - WaarBenJij.nu weer op weg uit San Francisco - Reisverslag uit Casa Grande, Verenigde Staten van jodibo Koe - WaarBenJij.nu

weer op weg uit San Francisco

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg jodibo

13 Februari 2012 | Verenigde Staten, Casa Grande

Voor foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=63L38JPZ link even knippen en plakken
Een korte video van het product wat Mike en Rene van Pelt produceren. http://search.travelchannel.com/travel/gxv/index.html
Maandag 16 januari
we vertrekken en om het slechte weer voor te blijven moeten we een eind vandaag. De weerberichten zijn erg slecht, veel regen, in de bergen sneeuw en een harde wind, stormachtig. Dus gas op de plank. Uiteindelijk redden we het om de regen voor te blijven en we rijden Bakersfield in de loop van de middag in. Omdat er hier toch nog vorst voorspeld wordt besluiten we een camping op te zoeken en we vinden een mooie. We staan vlakbij de hele luxe douches en vlak bij de doggie walk, honden uitlaat, langs de rivier. Ideaal. Wifi is er ook dus lekker het nederlandse krantje en de tv aan de kabel. Nu hebben we eigenlijk teveel tv zenders. Maar we vinden onze geliefd programma, 2 and a half men. Dat is altijd lachen. Een heerlijk uitgebreide douche en het electrische kacheltje aan het snorren.
Dinsdag 17 januari
we willen nog een eind vandaag voor het goede weer. Maar we voelen ons beiden niet erg lekker, toch een pestje opgelopen door het gehoest van de australiers ? Maar we komen aan in Laughlin, een casino gebied. Hier kan je meestal voor een habbekrats bij een casino staan met full hook up ( alles aangesloten). We vinden er eentje die ons wel aan staat en we instaleren ons voor een week want helaas hebben we het beiden goed te pakken. We eten nog wat en om 8 uur liggen we in bed. Uitzieken wordt het. Snotteren, niezen en snuiten dus een pak zakdoeken erbij.
Woensdag 18 januari
nog hetzelfde, behhhh
donderdag 19 januari
we hebben beiden het idee dat het beter gaat maar nog lang niet de ouden. We hobbelen wat rond en zijn een beetje op.
Vrijdag 20januari
yep, we hebben denken we het ergste gehad, Johan gaat eruit om een lekker ontbijtje te maken, we snotteren nog wel maar de keelpijn is bijna weg. We genieten van het zonnetje buiten en luchten de camper eens goed. De dekbedden lekker naar buiten om daar ook de frisse wind doorheen te laten gaan. Het weer is super, net zoals de afgelopen dagen. San Francisco is drijvend nat en in de bergen waar we doorheen gereden zijn ligt een pak sneeuw van 5 foot!!!!! ( 150 cm ). Hier wordt er voor zondag en maandag een hele kleine kans gegeven voor een klein beetje regen. Maar we staan goed. We hebben bij het inchecken 2 tegoed bonnetjes gekregen voor een ontbijt, die zullen we de komende dagen ook maar eens gebruiken. Vandaag een vis buffet in het casino, daar trackteren we ons zelf maar eens op op onze 33,5 jaar jubileum.
Zaterdag 21 januari
we snotteren allebeide toch nog maar we voelen ons al een heel stuk beter. We wandelen maar eens de hoofdstraat, Casino drive, in. Aan de ene kant casino na casino en aan de andere kant enkele winkeltjes, we zijn dus eigenlijk vlot uitgekeken. We gaan nog wel even het riversite casino in, ze hebben daar een expositie van oldtimers en dat lijkt ons nog wel wat. Erg leuk om te zien. Dan maar weer terug naar de camping en lekker onderuit in de zon.
Zondag 22 januari
ja ja, zoals voorspeld is er bewolking maar de temperatuur is zo rond de 18 graden dus de deur is wel open maar we zitten lekker binnen. We wandelen nog wat met boomertje en ruimen de zakdoeken maar eens op. het ergste snotteren is voorbij alleen nog wat kriebel in de keel. We kijken naar een footbal wedstrijd van de 49 ers, DE ploeg van San Francisco, zoals al geschreven in het vorige reisverslag.
Maandag 23 januari
het is nog steeds bewolkt en toch zijn we nog steeds niet de oude, dus lekker rustig genieten naast het snorrende kacheltje.
Dinsdag 24 januari
onze week casino camping zit erop. We vertrekken weer. De afval tanken leeg en de watertank vol, we gaan richting Havasu city, hier kunnen we lekker vrij staan, de zon nodigd ons uit hiervoor. Eerst nog even boodschappen en dan touren we richting havasu. We vinden net voor de stad de afslag voor het vrijstaan en zoeken een leuk plekje. Helemaal achterin in een doodlopend stukje weg. Boomer is door het dolle heen, eindelijk weer een beetje vrijheid voor hem. We worden wel gewaarschuwd voor coyoten dus 's avonds zal die aan de riem naar buiten moeten. Bij de walmart nog een nieuwe omvormer van 12 naar 110 volt moeten kopen want die heeft het enkele weken geleden begeven en als we vrij staan en tv willen hebben is zo'n ding nodig, als we het agregaat niet willen laten draaien. We instaleren ons en kijken of we tv ontvangst hebben en yepp, 18 zenders, dus kunnen we ons 's avonds ook vermaken met wat tv naast het kaarten of een ander spelletje.
Woensdag 25 januari
we genieten van een dag zon, we zijn nog steeds aan het snotteren het is een hardnekkig virus. Dus gewoon een beetje luieren.
Donderdag 26 januari
een dag van hetzelfde.
Vrijdag 27 januari
we besluiten omdat het toch bewolkt is maar weer een klein stukje zuidelijker te gaan. We weten uit het verleden in Quartsite een leuk plekje waar we ook weer vrij kunnen staan en omdat we toch nog iets naar het zuiden willen dus knorrelen maar. We zien dat er in Havasu city een walmart is en ik vul de levensmiddelen nog even aan. Ik vind gelukig weer eens goed brood, dat amerikaanse brood is echt niet te .....eten. Het is zo zoet en denk je dan maar eens in dat je er gezoute boter op smeert en dan beleg jakkie. Dus de lunch is voor de komende dagen weer in orde. Dan verder de colorado rivier volgen naar het zuiden. We vullen de lege gasfles onderweg en de jerrycans met benzine zodat het agregaatje draaien kan om de accu op te laden, kunnen we wat tv kijken. Gelukkig is dat in de USA goed,bijna overal,als je in de buurt van een plaats bent, zitten er digitale en analoge zenders in de lucht.
Even ons inschrijven en dan....... Zoek maar een plekje wat naar je zin is en dat gratis. Wel moet je met 14 dagen een andere plek zoeken minimaal 20 mile van de "oude". Maar er zijn hier duizenden. Het stadje is bekend om zijn snowbirds ( grijze koppen of wel senioren die hier overwinteren in hun campers ) in de zomer wonen hier ongeveer 1000 mensen en in de winter rond de 750.000 tot miljoen. Altijd weer een apart sfeertje hier. Helaas blijken we een week te laat te zijn voor het grote show weekend, maarja we kunnen niet alles hebben nietwaar. We instaleren ons en zien in de verte de blauwe lucht aankomen, het zal vandaag nog niets worden met de zon maar het beloofd weer wat voor morgen. De temperatuur is best wel goed, zo rond de 20 graden.
Zaterdag 28 januari
heerlijk, opstaan met een heerlijk zonnetje en de koffie buiten drinken, we klungelen wat aan kletsen wat en zo vliegt de dag voorbij.
Zondag 29 januari
nog een dagje genieten hier, het waait iets meer maar we hebben de camper net goed staan en kunnen buiten uit de wind zitten en genieten van de temperatuur. 's avonds knettert er een kampvuurtje, heerlijk gewoon.
Maandag 30 januari
de afvaltanks zitten vol en we moeten wat, we besluiten een klein stukje te rijden, nog meer de dessert in. We vinden hier een kleine camping, mooi dan kan ik meteen de was weer draaien. De meeste mensen hebben hier een 4 wheeler, een quad, en toeren daar de hele dagen mee rond in de dessert en 's avonds allemaal rond het kampvuur.
Dinsdag 31 januari
we besluiten nog een dagje te blijven staan. We kletsen wat hier en daar en het gebruikelijke genieten van de zon en temperatuur. Daarnaast de mail weer eens beantwoorden en zo omdat er wifi is. Verder plannen wat we de komende dagen gaan doen. Dus de dag vliegt zo voorbij. Achter in de middag komen we aan de praat met onze buurtjes, ze blijken uit California te komen, vlakbij een van de state parks waar wij hebben gestaan. Uiteindelijk wordt het zo laat dat we besluiten een hapje te gaan eten, met zijn viertjes, iets verderop. Al met al een gezellige dag dus.
Woensdag 1 februari
alweer een maand voorbij, de tijd vliegt. Maar we toeren alweer, een klein stukje. Ik heb weer een mooi plekje. Gevonden Saddle mountain BLM. BLM staat voor public land, land van iedereen en daar mag je dus, zoals verwacht, lekker vrij staan. We vinden een heerlijke plaats en wandelen nog wat achter in de middag. We zijn helemaal alleen wat je niet verwacht in deze omgeving om deze tijd van het jaar. 's avonds nog even de tv aan en de weersverwachtingen zijn goed, zon en zo rond de 22 graden alleen wordt er veel wind verwacht en dan staan we niet goed. Boven op een berg helemaal vrij zonder beschutting. Nu we zien morgen wel hoe het is.
Donderdag 2 februari
we staan op en er is nog geen wind, lekker. Maar als we aan onze 2e kop koffie beginnen begin het te stormen. Echt Amerika, niets een klein beetje maar altijd volop. We wachten het nog even af maar besluiten toch maar iets beschutting te gaan zoeken. We toeren verder door het woestijn achtige gebied en de camper schud maar heen en weer van de wind. In Buckeye zien we een walmart en ik doe weer eens de boodschappen. Hier is het redelijk rustig. Maar het is niet een plek om te blijven staan vinden we, hoewel het wel zou mogen. We tanken nog diesel af en rijden verder richting Gila Bend. Ineens zien we een bordje met Buckeye recreation site. We draaien erin en het is een prachtig park, achterin zien we dat er inderdaad ook enkele campers staan en we zoeken een mooi plekje met iets beschutting. We instaleren ons, hier kunnen we het wel weer een paar dagen uithouden, picknick tafels en een, wat wij een ploemskloo noemen, toilet zonder water spoeling, de drol plompt er zo ergens onderin, vuilnisbakken. Wat wenst een mens zich nog meer nietwaar?
Vrijdag 3 februari
weer een heerlijke dag als we op staan, de wind is weer gaan liggen en het is genieten. We wandelen wat en zonnen een beetje. Niet teveel want de zon brandt erg. Daarnaast hebben we alweer een gezond kleurtje. De dag vliegt voorbij met een beetje prutsen, een van de tydowns, de verende stangen die de camper op de auto vast houdt, piept irritant als we rijden dus johan smeert deze tydown en nu maar hopen dat het geluid er uit is. Maar de plek is weer geweldig moeten maar eens zien wanneer we verder gaan.
Zaterdag 4 februari
we hebben sms contact met onze zoon en daar is het een en ander aan de hand, we willen graag wifi hebben. We duiken de kaarten en boeken in en vinden een camping waar wifi is volgens het boek dus vertrekken we morgen daarheen. Het weer is weer super en we genieten volop. Het is "druk" in het park, voor de middag zijn er al 3 auto's voorbij gekomen, evenveel als de afgelopen dagen in totaal.
Zondag 5 t/m woensdag 16 februari
we staan op een leuk campinkje waar het ons wel bevalt. Alles bij de hand, iedereen vriendelijk en ga zo maar door. Als we de weerberichten bekijken is dit het laatste puntje waar het heerlijk is dus we besluiten hier 12 dagen te blijven hangen in eerste instantie. Het is fijn dat er ook wifi is dus kunnen we heerlijk internetten, de tv heeft voldoende zenders dus hoeven we ons niet te vervelen in deze dagen. Dus deze dagen niets bijzonders te beleven. Op maandag de 13 is het bewolkt en het waaid nogal, maar dat hadden we al verwacht het is precies volgens de weer berichten. Voor woensdag a.s. Wordt er nog een depressie verwacht, nu denken we dan kunnen we vrijdag wel weer eens gaan rijden. We hebben een tour uitgezet waar ongeveer halverwege een meer ligt en daar zal ook wel mogelijkheden zijn om te overnachten. Dus........ Dit alles maar weer eens op het internet zetten, de foto's van de afgelopen tijd staan er al op.

• 14 Februari 2012 - 18:39

Linda:

Laughlin, wauw!!! watte grooote casino gebouwen
    Lake Havasu, MOOOIIII !!!!
    Quartsite, wat woestijnachtig, grote kaktussen en piramide voor kamelen????
    Saddle mountain, (ziet uit als zadel gebergte :)) RV camping met asvalt weggetjes en palmboompjes
    Buckeye: bekend om kastanje taart en kastanje bonbons hhhmmmmm.
    Je ziet ik heb mijn topografie weer gedaan, samen met google earth en afbeeldingen, nu nog de foto's, jullie reis in vogelvlucht. ;P xx-LIN