op weg naar Portugal - Reisverslag uit Évora Monte, Portugal van jodibo Koe - WaarBenJij.nu op weg naar Portugal - Reisverslag uit Évora Monte, Portugal van jodibo Koe - WaarBenJij.nu

op weg naar Portugal

Blijf op de hoogte en volg jodibo

14 Januari 2013 | Portugal, Évora Monte

voor foto's zie : http://www.mijnalbum.nl/Album=EDGFZXTT
als de link niet werkt even knippen en plakken.

Vertrek donderdag avond. Eerst nog even bij Rob een kop koffie gedronken toen naar Varsseveld. 's avonds bij Elly en Gerhart.
De volgende dag gas en diesel tanken bij de Molen in de Heurne toen verder richting Schijndel. Bij de Wit de zo nodige gasnippels kunnen bemachtigen zodat we de gasvoorraad op peil kunnen houden in Portugal.
De verdere reis gaat voorspoedig en achter in de middag staan we op een P in Avesnes sur Helpe voor de overnachting, nadat we net voor de P geflitst worden. Zijn benieuwd of we daar nog wat van horen.

Zaterdag, verder na een shit nacht. Toen we hier jaren geleden overnachten was het spoor tussen 23 en 7 uur rustig. Nu denderen de treinen, dus ook goederen treinen, alleen niet tussen 00 en 4 uur. Daarnaast is Johan aan het ziek worden, gerhart was ziek en we denken na Rob en Alwin dat het het laatste zetje is geweest, dus die is aan het blaffen en benauwd.
We maken er een niet te lange dag van. Parijs gaat gesmeert, we rijden zelfs de binnenste ring, de periferique. We rijden de Seine over en zien Versailles liggen. Mooi man. Rond 13 uur houden we het voor gezien en vinden een prachtig plekje in Chateaudun, aan de voet van een groot kasteel/burgt. Ik wandel nog een stukje na de lunch, Johan duikt zijn bedje in.
De rest van de middag een beetje aan geklungeld.

Zondag, hoest hoest blaf blaf, snif snotter het is bij mij ook zover. Leuk, nu moeten we maar kijken hoever we komen vandaag. Als het niet meer gaat, het fijne van Frankrijk heel erg veel camper plekjes te vinden. Maar uiteindelijk met om en om rijden en Johan heeft zelfs een tijd op bed gelegen tijdens mijn rijden, hebben we de plek die we voor ogen hadden bereikt. Deze plek zal waarschijnlijk wel rustig blijven, we staan naast het kerkhof. Gisteren avond niet zo'n succes, laten we zeggen licht getinte medeburgers vinden het leuk om met een groep van een man of 15 op de parkeerplaats rond te schreeuwen en te scheuren met de auto's.

Na een snotter en blaf nacht, misschien hebben de buren wel last gehad van ons ?? vertrekken we toch richting het zuiden van Frankrijk. Bordeaux gaat vlot en de weg vanaf daar is een 4 baans weg dus het gaat lekker vlot. We denken dat volgend jaar dit stuk wel tolroute zal zijn, ze zijn daar hard voor aan het bouwen. Het laatste stuk binnendoor voor nog wat boodschapjes want we willen een dag extra blijven staan om een beetje uit te zieken. Johan is aan de anti biotica maar het wil nog niet echt helpen. Ik loop 1 op 2 op paracetamol. Vlak voor de plek worden we aangehouden door de douane, waar gaat dat heen wat is de bedoeling ? Nu we gaan naar Ondres Plage en dan verder naar Portugal. En we kunnen weer verder, waarom dat nou was, wie het weet mag het vertellen. Na de inkoopjes naar de camperplek. Het moet een luxe zijn met alles erop en eraan voor €7.- per nacht. Maar helaas, geen stroom, water kunnen we niet vinden en een echte goede dumpplek ook niet. Nu, we gaan er maar vanuit dat er dan ook niet geincasseerd gaat worden. We zien wel. Na de lunch lekker naar bedje en we slapen bijna de hele middag. Nu maar hopen dat het morgen eindelijk de goede kant op gaat. Trouwens afgelopen nacht waren de buurtjes lekker rustig !!

In Ondres hebben we besloten een dag te blijven staan. We komen de hele dag het bed niet uit. Met Johan gaat het iets beter maar met mij wil het niet zo. Het hoesten en snotteren en de spit idem.

We besluiten toch weer verder te gaan de volgende dag. En rijden richting Vitoria Gasteiz, hier moet een cmperplek met water zijn want dat is nodig, vanochtend konden we na de ketel voor de koffie geen water meer uit de tank krijgen. Maar bij een tankstation waar we diesel tankten konden we ook water vullen dus hebben we de watertank half vol gegooid. Dan hebben we dat in ieder geval. In Vitoria was op de plek een grote markt. We hebben de camper aan de kant gezet, Johan zijn bedje in en ik heb nog even de markt overgewandeld. Helaas bijna alleen maar schoenen en kleding dus niet zoveel aan. Toen de markt afgelopen was hebben we de camper op de officiele plek gezet en daar de nacht verder gestaan. De volgende ochtend water vullen maar helaas, hier ook geen water. Dus waren we blij dat we gisteren iets bijgetankt hadden. Vandaag maar zo'n200 kilometer.

Toch weer verder, we willen proberen een stuk achter Madrid te komen en dat is gelukt. Even zoeken naar de camperplek, die was aardig verstopt. Er stond niemand met een camper dus het rijk alleen. Wel konden we alles dumpen en innemen dus dat was wel goed geregeld.

De volgende dag boodschappen doen, we staan vlakbij de Aldi en ik sla iets extra in omdat we vandaag op een klein campinkje willen komen net iets over de Portugese grens. Een leuke kleine camping die een Nederlandse Friese boer heeft geopend naast zijn boeren bedrijf. Als we aankomen zien we niemand maar er hangt een briefje met zoek een plek en ik kom straks wel langs. Dus dat doen we. Alles erop en eraan zelfs wifi, dusdeze komende dagen lekker ook alles bijwerken.
De gezondheid, zeker die van Johan gaat met sprongen vooruit. Ik blijf nog lekker hoesten en de spit die wil maar niet overgaan. Het is wel beter maar zeker niet zoals het wezen moet. Morgen de lakens maar eens lekker de wasmachine in en de boel eens goed doorluchten.

Deze dagen vliegen voorbij, zaterdagmiddag nog een borrel met zijn allen en lekker onderuit voor de tv.

Maandag begint het toch weer te kriebelen en we besluiten, ook vanwege het weer wat hier slechter wordt in de loop van de week, morgen dinsdag verder te gaan.

• 15 Januari 2013 - 22:56

Linda:

Ha die koetjes....ik ben weer fan van Jodibo...dusss kom maar op met die verhalen. Fijn dat JO opknapt, DI beterschap met je "spit-hoest" ;-) (niet echt prettig..hoesten terwijl je spit hebt). Het gaat zijn gangetje hier. A is stukken opgeknapt (mocht ook wel een keertje). Ik klungel met koud/warm en rauwe keel..(hoe leg je dat uit)Kids midden in de cito toetsen. Hond in de verhaar-bui (kun je trui van breien...wat zeg ik...EEN JURK!) Konijn wat brutaler wordt en alle plek opeist en een lief-fluitend-naar-aandacht-kwelend-gevederd gevalletje.Nog iets gemist hmmm nee, oja toch wel....sneeuw...veel sneeuw in een dag...bleerg koud, nat en glad op de wegen..maaarrr wel heel sfeervol. Doegie and have fun in the sun!