Alligators!!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jodibo Koe - WaarBenJij.nu Alligators!!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jodibo Koe - WaarBenJij.nu

Alligators!!!!!!

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg jodibo

08 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Als je foto's wilt bekijken dan even de link knippen en plakken, de link werkt niet meer direct, dit is een wijziging van mijnalbum.nl. Dit geldt voor alle foto links die genoemd worden in alle reisverslagen.
De link voor deze trip is : http://www.mijnalbum.nl/Album=OLHVSFSJ

Wil je verder teruglezen in de tijd dan is er nog een website, www.dekoe.waarbenjij.nu met de nodige foto en reisverslagen links van de reis zuid Amerika.

Ons nieuwe email adres is : dekoe@solcon.nl

Maandag 22 november 2010,
Zoals beloofd gaan we rond 14 uur de air boat op. Mensen wat een belevenis, echt super. Achter in de middag maken we een kampvuurtje met hout wat er nog ligt van een voorganger, in de hoop dat de insekten wat minder zijn. En dat lukt.

Dinsdag 23 november 2010,
We vertrekken toch weer, het is wel leuk maar de insecten zijn echt heeeel erg. Zolang we ze een beetje kunnen ontlopen proberen dat maar. We gaan op goed geluk naar een kleine camping in Aripeka. En inderdaad kunnen we terecht voor 3 nachten, tot net na Thanksgiving. We installeren ons op een "super" plek, aan de rechterkant hebben we nog wel 2 meter aan de andere kant nog geen 2 meter tussen ons en de buren. Wouw wat een luxe, hum hum. Maar we koppelen Electrakabel aan en water en afvoer. Draaien de antenne omhoog en ontvangen de nodige zenders. De computers aan en yes wifi, en ook nog snel ook. Nu, we zullen ons wel vermaken. Wel hebben we een uitnodiging gekregen voor een thanksgiving diner op donderdag.

Woensdag 24 november 2010,
Interrnetten en tv kijken is de bezigheid van vandaag, de boel een beetje bijwerken, updates en ga zo maar door. Ideaal zo'n snelle verbinding. De wasmachines laten draaien.

Donderdag 25 november 2010,
Vandaag weer een hang dag, alleen worden we om 14 uur verwacht voor het diner ???? Ja diner om 14 uur. Het is een uitgebreid buffet met natuurlijk kalkoen, ham en dan de nodige bijgerechten die we allemaal uitproberen. Van sweet potato, pineapple casserol en ga zo maar door. Het is allemaal lekker. Daarna nog even uitzending gemist en het nieuws en verschillende afleveringen van kinderen geen bezwaar. Leuk man zo ver weg toch die uitzendingen kijken, we hebben tot nu toe niet zo'n goede verbinding gehad.

Vrijdag 26 november 2010,
Vandaag moeten we weg, er is geen plaats meer, onze superplek is besproken. Nu dan vertrekken we maar. We hebben de keus, Tampa door. Een grote plaats of de interstate. We kiezen voor het laatste en volgens ons miepie ( GPS) komen we rond 13.30 aan op onze volgende bestemming. Oeps, ze zitten vol, morgen is er weer plek. We overleggen samen met de park ranger en besluiten ons geluk te beproeven bij de walmart enkele kilometers verderop. Maar daar is het verboden te overnachten, helaas is dat erg veel hier in Florida. Dan miepie maar eens raadplegen en die geeft enkele campings aan. We zetten er eentje in. We slingeren door de achter gebieden hier en aan het eindpunt....... Geen camping. Waarschijnlijk wel eens geweest maar nu echt niet meer. Nu dan maar de volgende, een resort, zo eentje die tussen de 65 en 75 dollar per nacht kost, maar ja je moet wat. Maar onderweg daarheen zien we een simpele camping/motel, naar binnen. Ja hoor geen probleem en plekje is er altijd. Het is niet veel maar we gaan akkoord met een zwarte betaling van 20 dollar. Even een douche, het ziet er niet uit, maar met een buiten temperatuur van 29 graden en een luchtvochtigheid van een dikke 95%, is dat lekker. oud en krakkemikkerig douches maar wel schoon en dan een hapje eten want de lunch is erbij ingeschoten en we hebben zo rond 17 uur trek.

Zaterdag 27 november 2010,
We doen het rustig aan, zo rond 11 uur gaan we rijden, op naar het State forest. Want dat ene plekje wat vrij komt hebben we besproken. We moeten nog even wachten maar rond 12 uur zetten we ons boeltje neer en instaleren ons voor 4 nachten. Het zijn ruime plekken die zeker wel 100 meter van elkaar af liggen dus alle privecy die we ons kunnen wensen. Het agregaat is geen probleem, die kunnen we laten draaien tot 10 uur vanavond, dus stroom is geen probleem. Het weer is hetzelfde als gisteren, zo rond de 28 tot 29 graden maar de luchtvochtigheid is iets gedaald naar 85%, dus iets aangenamer. Nu is het als je maar rustig aan doet dan kom je niet aan het zweten terwijl je gisteren gewoon zittend in een stoel al aan het zweten was. Maarja laten we niet klagen bij jullie vriest het, brrrrr we moeten er niet aan denken.

Zondag 28 november 2010,
Lekker uitslapen en een zondag ontbijt. Ik heb afbak croissantjes gekocht en een gekookt eitje erbij. Maar als de croissantjes klaar zijn en zetten onze tanden erin blijkt het dat ze hier ook knoflook croissantjes hebben, jakkie dat smaakt echt niet. Dus de volgende keer als ik ze koop moet ik beter opletten, wat hebben die Amerikanen soms een vreemde smaak. Zoet brood, zoete vleessauzen en dan knoflook croissantjes. Boomer gaat onder de tondeuse, scheelt hem ook weer met de warmte. Dan straks nog even dat beestje onder de douche en kan die weer verder tot we weer naar huis moeten. We willen hem namelijk altijd er netjes uit hebben zien voor de douane/controle, des te minder moeilijk doen ze dan. Verder nog wat kletsen met de camphost en de law inforsment (politie). Het is een echte wet freak. Alles moet volgens het boekje. Gisteren avond is er nog geschoten ( het is jaagtijd ) en dat mag niet na een bepaalde tijd en nu moet de camphost hem bellen als het vanavond weer gebeurd. Maar verder in zijn doen en laten en verhalen moet je niets verkeerds doen want dan ben je echt de pineut.

Maandag 29 november 2010,
Ja wat te doen vandaag, Johan kijkt het dak eens na of de kit daar allemaal nog goed is en kit hier en daar wat bij. Verder genieten van het weer. Afgelopen nacht is het te warm geweest, zo rond de 22 graden met nog steeds een hele hoge luchtvochtigheid. Zweten dus, de dekbedden maar lekker naar buiten vandaag. Verder nog wat spullen, zoals johan zijn gereedschapskist eens uitbaggeren en gereedschap nakijken. Een wandeling met Boomer en zo vliegt de dag weer voorbij.

Dinsdag 30 november 2010,
Vandaag nog wat spullen uitzoeken en de kaart er eens bij. Hoe verder en waar overnachten. Na deze dagen moeten we eerst is hebben waar we kunnen dumpen en water innemen want de dagen daarna is er niets, we gaan namelijk het Big Cypress national preserve in en hier is het vrij kamperen, wel op aangegeven plekken die er voor gemaakt zijn want het is moeras gebied. En natuurlijk moeten voordien boodschappen doen om, naar we hopen, een week in de rimboe te verblijven en hopelijk veel dieren te zien. Vandaag hebben we wel bordjes gehad dat we moesten oppassen voor overstekende panters, het moet eigenlijk niet veel gekker worden, maar wel spannend. We hopen echt iets spectaculairs te zien de komende tijd.
We hebben het koud, de temperatuur is met 15 graden gezakt vandaag.

Woensdag 1 december 2010,
We toeren verder, boodschappen en dumpen is het werk voor vandaag. In ons miepie staat weer een walmart, laten we die maar aan doen dan weet ik de voedselvoorraad snel aan te vullen, ben langzamerhand bekend met de indeling enzo en hoef ik niet zoveel te zoeken. Met een klein uurtje rijden we weer, op naar Collier Seminol State Park. We krijgen zoal gewend bij de poort een plaatsje toegewezen, het is ons nog steeds een raadsel waarom de mensen niet zelf een plekje mogen uitzoeken en dat dan doorgeven, zo moet je er altijd maar weer het beste van hopen. Nu, het had slechter gekund maar zeker niet onze keus. Wel blijken er wasmachines aanwezig te zijn dus....... Een douche, alles in de was en aan het werk. Eerst weer kwartjes zien te bemachtigen, helaas ben ik door deze heen want die spaar ik normaal voor de machines, maar deze keer heb ik mazzel, een van de buurmannen heeft er voldoende. Al met al is het al tegen 17 uur dat ik klaar ben, nog even onderuit en dan het kippetje in de oven, jammie jammie.

Donderdag 2 december 2010,
Vandaag dumpen, de toilet en het afvalwater, water vullen en op weg naar Big Cypress National Preserve. Onderweg zien we hier en daar al een alligator, spannend!! We nemen even de tijd voor informatie bij het ranger station want we willen ver het preserve in en daar zijn alleen zandwegen. En naast die zandwegen is het moeras dus even duidelijk informatie over hoe en wat. Maar we kunnen de route rijden die we bedacht hebben. We slaan links af de 839 op en het is direct genieten, alligators schilpadden heel veel soorten vogels en zelfs een groot hert ( white tail deer ). Mensen wat een genieten. Over een stuk van 20 mile, ongeveer 32 kilometer, doen we ruim 2 uur. Zoveel te zien en iedere keer stoppen. Uiteindelijk rijden we rond 14.30 uur de "camping" op. Er is een cirkel waar plekjes aan zijn maar als ons dat niet beviel konden we het weggetje verder rijden en dan aan de linker en rechter kant waren mogelijkheden genoeg maar we moesten wel oppassen dat we iets namen wat hard genoeg was, en niet moerassig. We vinden een heerlijk plekje en installeren ons, straks nog even kijken of er water of iets is waar krokodillen in kunnen zitten, we moeten wel oppassen met boomer, hij blijkt het ideale formaat te hebben voor alligator snack.

Vrijdag 3 december 2010,
Koud !!!! Het is vannacht 6 graden geweest en we hebben de extra dekbedden erbij gebruikt. Wat een temperatuur verschil, de ene nacht 22 graden de volgende 6, brrrrr. Het is een mooi plekje maar niet mooi genoeg om het weekend over te blijven staan. Wel worden we verrast door een white tail deer vanochtend die om het hoekje kijkt wat wij daar doen. We toeren de scenic byway terug, zien weer enkele alligators en heel veel vogels. De kaart die we hebben gekregen van de rangers verteld ons dat er iets verderop aan de Tamiami route nog een free camp is en we willen ook daar eens kijken of het iets is om het weekend over te staan. En mensen wat een prachtig plekje. Het is rondom een meertje en terwijl we rustig kijken welk plekje we in beslag willen nemen zien we een joekel van een alligator, wouw wat een knoepert. Maar dus wel oppassen met onze hapklare brok met de naam Boomer. Er staat nog 1 andere camper en die komt nog even kletsen.

Zaterdag 4 december 2010,
Lekker uitslapen en lui wezen. Johan gaat nog een keer met de antenne aan de gang, een van de buurmannen heeft tv ontvangst en bij ons wil er niets binnen komen. Het blijkt dat de kabel alweer beschadigd is en na er een stukje tussenin gezet te hebben krijgen we inderdaad ook weer 2 kanalen binnen. Na de lunch gaat hij de andere buurman weer helpen, die hij gisteren al een tijd geholpen heeft met een van zijn slide outs ( uitschuifgedeelte ) van zijn camper. Maar het is een man van in de 80 en dan iedere keer het laddertje op en laddertje af. Dus hulp wordt graag aangenomen. Het is intussen drukker geworden, veel jagers die hier kamperen. De meeste hebben een moeras buggie bij zich, weer een nieuwe toy die we nog niet gezien hebben, jetski motor quad enz. maar dit ziet er erg wouwie uit. Ik zet wel een foto op onze foto site om het te laten zien. Ook is de grote alligator erg dichtbij en ik schiet een paar hele mooie plaatjes.

Zondag 5 december 2010,
We besluiten nog een dagje te blijven staan en te genieten van de omgeving. Intussen is de "camping". Volgelopen en staan we tussen de grote jongens in, allemaal van die A class, grote bussen, en dus ook mensen waar we niet helemaal tussen passen. Maar al met al is het goed te doen, we worden zelfs uitgenodigd voor de 4 uur borrel. Er wordt door enkelen besloten de auto, die achter die super bussen mee getrokken wordt, te pakken en een hapje te gaan eten iets terug in het plaatsje Everglades City. We kunnen meerijden als we willen en dat nemen we aan. We willen het echte seafood wel eens uitproberen of dat inderdaad zoveel beter is dan elders. Nu, Johan aan de seafood en ik neem een combinatie van seafood en....... Alligator tail. Ja een mens moet soms wat niet ? Maar het smaakt erg goed. Het vlees is een stevig soort vlees maar zeker niet onsmakelijk. Johan heeft een bord vol garnalen en een heerlijke pasta erbij dus die zit ook gebakken.We hopen dat de Sint ons vanavond kan vinden anders moeten we de kerstman maar eens aanschrijven, wie weet zijn we erg lief geweest het afgelopen jaar.

Maandag 6 december 2010,
We kijken in allen hoeken en gaten, de schoenen worden nagelopen maar helaas, de Sint heeft ons niet kunnen vinden. Jammer hè. Misschien is die wel bang voor de alligators.
Maar ook is een ander probleem, de afvaltanks beginnen aardig vol te worden dus wordt het tijd op te stappen en een dump station te vinden. Dat vinden we 27 kilometer verderop al, op een park camping, het ziet er allemaal mooi en leuk uit dus besluiten we niet alleen te dumpen maar weer eens een paar daagjes te genieten. Er is stroom dus sluiten we dat aan want de 3 komende nachten zal de temperatuur naar het vriespunt zakken, iedereen praat erover, er is een koude front van Alaska/Canada helemaal naar beneden aan het zakken. Erg ongewoon zeggen ze allemaal. Als het dan zo koud wordt kunnen we een electrisch kacheltje laten snorrelen, lekker goedkoop ( jaja echte Hollanders zijn we toch ).

Dinsdag 7 december 2010,
Vandaag heeft Johan geen zin om zijn bed uit te komen, ligt met een kop koffie lekker tv te kijken. Intussen is de temperatuur alweer aan het oplopen, na de nacht temperatuur van net boven het vriespunt. Ik ruim de badkamer kastjes eens goed op en loop alles na. Verschillende producten zijn al erg ver over datum heen en zo doe ik de afval container eens eer aan. Verder is het gewoon weer genieten en een wandeling. Morgen gaan we toch maar weer verder. Om een tussenstop te kunnen maken moeten we een nieuw kampeer gelegenheid uit gaan proberen. Namelijk een casino camping. We moeten de komende campings bespreken en hier is geen telefoon verbinding, te ver uit de bewoonde wereld. Maar we hopen dat de casino camping voldoende in de bewoonde wereld.

• 08 December 2010 - 19:07

Martin:

Hoi Diane,

Mooie foto's, prachtige reizen maken jullie. Geniet ervan.

gr. martin

• 08 December 2010 - 19:26

Familie Moens:

Jullie genieten echt optimaal. Leuk om zo jullie reisverslag te lezen.
    De tijd gaat hier ook door. Aan de Wierdensestraat gaat het heel goed!
    We genieten van de kou, de kinderen hebben genoten van de sneeuw, die inmiddels helemaal hard is geworden, maar nog niet verdwenen.
    De sint heeft gelukkig wel aan ons gedacht en de kerst ligt inderdaad weer voor de deur. Een drukke tijd, voorafgaand, maar als het eenmaal kerstvakantie is gaan wij ook genieten. In januari beginnen we met een mini-verbouwingkje voor de nieuwe slaapkamer van Anne-Ruth... Dus we vervelen ons nog niet!
    Geniet ervan! En we horen weer!
    Groeten van Maarten, Anneke, Daan en Anne-Ruth

• 22 December 2010 - 20:38

Elly Gerhard:

Hallo JODIBO
    Hoe gaat die wacht met spanning op jullie volgende reis verslag.
    Groeten Ons

• 25 December 2010 - 14:32

Ton & Anneke:

Hallo Jodibo,
    Wij wensen jullie fijne feestdagen toe en hopen dat jullie in 2011 weer mooie trips in Amerika kunnen maken.
    Wij zijn bezig om een MAN/VW 9.150 op te knappen en daar onz oude unit er op te zetten. Voorlopig blijven wij in Europa reizen. Groeten van Ton & Anneke